Γιατί η McLaren δεν αναβαθμίζει άλλο την MCL39;

0

Γράφει ο Γιάννης Χατζηιωαννίδης

Η McLaren έχει ξεκαθαρίσει εδώ και εβδομάδες πως δεν πρόκειται να προχωρήσει σε περαιτέρω αναβαθμίσεις του φετινού της μονοθέσιου, παρά το γεγονός ότι η Red Bull και ο Μαξ Φερστάπεν έχουν μπει δυναμικά στη διεκδίκηση του τίτλου. Ο επικεφαλής της ομάδας, Αντρέα Στέλα, εξήγησε ότι η επιλογή αυτή δεν σχετίζεται με την προετοιμασία για το 2026, αλλά με το γεγονός πως «το φετινό project έχει φτάσει στα όριά του». «Ήμασταν τυχεροί που καταφέραμε να κάνουμε τις αναβαθμίσεις που κάναμε μέχρι τα μέσα της σεζόν. Ήταν ένα τεράστιο εγχείρημα και σκεφτόμασταν: “Πρέπει να τελειώσουμε;”, επειδή δυσκολευόμασταν να βελτιώσουμε αυτό που ήταν ήδη ένα αρκετά ώριμο project», δήλωσε ο Στέλα λίγο πριν το κρίσιμο τριήμερο στη Βραζιλία.

Το μονοθέσιο που έβαλε τη McLaren στην κορυφή

Το δημιούργημα των Πίτερ Προδρόμου, Ρομπ Μάρσαλ και Νιλ Χάουλντι αποδείχθηκε πραγματικό στολίδι για την ομάδα του Γουόκινγκ. Οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις κυριαρχούσαν έως το καλοκαιρινό διάλειμμα, με τη McLaren να μοιάζει ασταμάτητη τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές. Ελάχιστοι τότε θα στοιχημάτιζαν υπέρ κάποιου άλλου οδηγού πέρα από τους πιλότους της McLaren. Όμως, η Red Bull δεν είχε πει την τελευταία της λέξη.

Less is more: Το δόγμα του Στέλα

Από το Grand Prix της Ολλανδίας και μετά, η Red Bull παρουσίασε σειρά επιτυχημένων αναβαθμίσεων, μειώνοντας αισθητά τη διαφορά από τη McLaren. Οι εξαιρετικές εμφανίσεις του Φερστάπεν –συνδυασμένες με κάποια λάθη από πλευράς McLaren– τον έφεραν ξανά στο παιχνίδι του τίτλου. Παρόλα αυτά, η McLaren επέμεινε στη φιλοσοφία της: σταθερότητα αντί υπερβολικής εξέλιξης.
«Δεν είναι ότι αν αφιερώσουμε τρεις εβδομάδες παραπάνω στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2025, θα προσθέσουμε το ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Απλώς έχουμε μείνει στο ίδιο επίπεδο», εξηγεί ο Στέλα.
«Έχουμε δει πόσα αυτοκίνητα προσπάθησαν να εξελιχθούν και μερικές φορές πήγαν προς την αντίθετη κατεύθυνση.» Ο Στέλα προσφέρει και μια διαφορετική ματιά στην επιλογή της Red Bull να συνεχίζει την ανάπτυξη της RB21: «Νομίζω ότι είναι πολύ πιο εύκολο να εξελιχθείς όταν έχεις κάποια συγκεκριμένα προβλήματα. Η Red Bull, για παράδειγμα, έχει παραδεχθεί δυσκολίες με την ισορροπία της μπροστινής πτέρυγας όταν χρησιμοποιεί μεγάλες πίσω πτέρυγες. Τότε είναι πιο εύκολο να βρεις χρόνο γύρου, γιατί διορθώνεις κάτι, αντί να προσπαθείς να βελτιώσεις κάτι που ήδη λειτουργεί καλά.»

Συμπέρασμα

Η απόφαση της McLaren να «παγώσει» τις αναβαθμίσεις μπορεί να φαίνεται ριψοκίνδυνη, αλλά αντικατοπτρίζει μια ώριμη τεχνική φιλοσοφία: όταν έχεις φτάσει στο ανώτατο επίπεδο, κάθε επιπλέον αλλαγή μπορεί να φέρει περισσότερα ρίσκα παρά οφέλη.

Share.

Comments are closed.