H Ferrari Purosangue με τον V12 των 725 ίππων δεν είναι SUV αλλά είναι οικογενειακή

0

Η Ferrari δήλωσε πριν από λίγο καιρό ότι δεν θα κατασκεύαζε ποτέ ένα SUV. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό για την νεοεισερχόμενη, τη Ferrari Purosangue; Σύμφωνα με τα λόγια της Ferrari, δεν είναι SUV ή crossover -είναι ένα σπορ αυτοκίνητο. Το πρώτο τετράθυρο τετραθέσιο στην ιστορία του Maranello, με ύψος 1.589 χιλιοστά. Αυτό είναι το ύψος ενός π.χ. Hyundai Ioniq 5.

Κινητήρας V12 6,5 λίτρων με 725 ίππους

Όσο εσύ ασχολείσαι με την εμφάνιση, επιτρέψε μας να αναλύσουμε τις προδιαγραφές και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι είναι στην πραγματικότητα η Ferrari Purosangue (στα ιταλικά σημαίνει “καθαρόαιμο”). Πρώτον, είναι πολύ ισχυρό και γρήγορο. Χάρη σε έναν ατμοσφαιρικό V12 6,5 λίτρων που είναι τοποθετημένος πίσω από τον μπροστινό άξονα κάτω από το τεράστιο καπό, έχεις να απολαύσεις 725 ίππους και 716 Nm ροπής στο δρόμο σου προς τις 8.250 στροφές ανά λεπτό. Όπως και η απερχόμενη GTC4 Lusso – η τετραθέσια Ferrari shooting brake που ουσιαστικά αντικαθιστά η Purosangue -ο κινητήρας στέλνει μέρος της κίνησης στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μικροσκοπικού κιβωτίου ταχυτήτων στον εμπρός άξονα και στέλνει το υπόλοιπο στον πίσω άξονα μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων τοποθετημένου πίσω. Σε αυτή την περίπτωση, πρόκειται για ένα σύστημα διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων. Η Ferrari λέει ότι το σίγουρα όχι SUV μπορεί να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 3,3 δευτερόλεπτα, τα 0-200 km/h σε μόλις 10,6 δευτερόλεπτα και να φτάσει στην τελική του ταχύτητα πάνω από τα 310 km/h. Από πλευράς επιδόσεων, πρόκειται για ένα supercar. Από πλευράς χειρισμού, θα έπρεπε να είναι διαστημόπλοιο. Το Purosangue φοράει ζάντες 22 ιντσών μπροστά και 23 ιντσών πίσω, ντυμένες με ελαστικά χαμηλού προφίλ και κεραμικά φρένα. Διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς, όπως η 812 Competizione, και το τιμόνι είναι εξαιρετικά γρήγορο για την τυπική σύγχρονη ευελιξία της Ferrari – ακόμη και σε ένα μηχάνημα που ζυγίζει 2.033 κιλά… όταν είναι στεγνό και με όλες τις επιλογές ελαφρού βάρους από ανθρακονήματα. Προσθέστε όλα τα απαραίτητα υγρά (μόνο το ρεζερβουάρ καυσίμου καταπίνει 100 λίτρα) συν έναν οδηγό και η Purosangue θα φτάσει για τα καλά τους 2,2 τόνους. Για να το εκμεταλλευτεί αυτό, η Ferrari έχει εφεύρει μια πολύ έξυπνη ανάρτηση βαρέως τύπου. Πήρε τεχνολογία από την ομάδα αγωνιστικών αυτοκινήτων Multimatic και ανέπτυξε έναν ηλεκτροκινητήρα ταχείας αντίδρασης για κάθε αμορτισέρ, ο οποίος περιστρέφεται για να παρέχει πίεση κατά τη στροφή και να εξουδετερώνει τη φυσική κλίση του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα θα είναι μια εξωφρενικά επίπεδη οδήγηση στις στροφές. Δεδομένου ότι το Purosangue είναι σημαντικά χαμηλότερο από τα SUV που έχουμε συνηθίσει, με σχεδόν τέλεια ισορροπία βάρους στους άξονες, συν την ενσωμάτωση του ελέγχου γωνίας πλευρικής ολίσθησης, του προηγμένου ελέγχου πρόσφυσης με πρόβλεψη πρόσφυσης και του συστήματος ABS “evo” brake-by-wire που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 296 GTB, η συμπεριφορά θα πρέπει να είναι πραγματικά supercar. Οικογένεια, κρατήσου.

Αντί να ανακυκλώσει μια πλατφόρμα από τη Roma ή την 812, το πλαίσιο της Purosangue είναι εντελώς νέο και πολύ πιο “δεμένο” από αυτό της GTC4. Μια οροφή από ανθρακονήματα που είναι στάνταρ, μειώνει το κέντρο βάρους, αλλά μπορείς να έχεις προαιρετικά ένα τεράστιο γυάλινο πάνελ. Υπάρχει επίσης πολύ ανθρακόνημα στους θόλους των τροχών, που είναι περσίδες και αεραγωγοί σε μια προσπάθεια να μειωθεί η αντίσταση. Η Ferrari δεν ανακοινώνει αριθμούς downforce για την Purosangue και είναι ασυνήθιστα σιωπηλή σχετικά με τον χρόνο γύρου στο Fiorano (αν και έχει επιβεβαιώσει ότι υπάρχει). Αντ’ αυτού θα πάρεις ηλεκτρικές πίσω πόρτες που ανοιγούν αντίθετα. Πολύ Rolls-Royce η φάση.

Αυστηρά τετραθέσιο

Στο εσωτερικό, οι θέσεις είναι αυστηρά για τέσσερις: Η Ferrari λέει ότι δεν θα προσφέρει τριθέσιο πίσω κάθισμα, οπότε αν έχεις τρία παιδιά, το λιγότερο αγαπημένο θα το αφήσεις σπίτι (να κλαίει για αυτά που χάνει). Κάθε σειρά καθισμάτων διαθέτει το δικό της σύστημα κλιματισμού και ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα μπάκετ. Μπροστά, το κόκπιτ του οδηγού μοιάζει με το 296 ή το SF90, αλλά ο επιβάτης έχει πολύ περισσότερα να παίξει από ό,τι πριν, με τη μορφή μιας οθόνης αφής 10,2 ιντσών. Αλλού υπάρχει ασύρματη φόρτιση για smartphone, υποδοχές USB και αποθηκευτικός χώρος για τα πολυτελή οικογενειακά απορρίμματα. Ένα πράγμα που δεν θα έχεις είναι ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης -η Ferrari αποφάσισε ότι για πρώτη φορά θα προσφέρει στάνταρ τα Apple CarPlay και Android Auto, τα οποία, όπως λέει, αναιρούν την ανάγκη για πλοήγηση.

Καμία αναφορά για ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση

Η Ferrari δεν κάνει καμία αναφορά σε μια υβριδική ή ηλεκτρική Purosangue. Οι επιβάτες κάθονται χαμηλά, οπότε είναι απίθανο να υπάρχει πολύς χώρος για να θαφτεί μια μπαταρία PHEV. Είναι ένας V12 ή τίποτα. Αλλά υπάρχουν νεύματα προς την αειφορία: το αυτοκίνητο παρουσίασης έχει επένδυση από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, η μοκέτα χρησιμοποιεί ίνες από ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος και υπάρχει επίσης οικολογική Alcantara. Εν τω μεταξύ, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επιλέξουν ένα πάτωμα από αλεξίσφαιρες στρατιωτικού τύπου ίνες (αλήθεια) αντί για χαλί και η επένδυση από ανθρακονήματα μπορεί να επιλεγεί με υφασμένο σύρμα χαλκού. Συνήθως η Ferrari δεν κάνει πολύ θόρυβο για πράγματα όπως το hi-fi της Burmester που είναι ειδικά ρυθμισμένο για να λειτουργεί με την ακουστική του αυτοκινήτου ή τα καθίσματα μασάζ με 10 φουσκωτά μαξιλάρια. Αλλά αυτή δεν είναι μια συνηθισμένη Ferrari.

Αφού δεν είναι SUV, τι είναι και πόσο κάνει;

Με ένα πορτμπαγκάζ 473 λίτρων (που απέχει αρκετά από τον χώρο φόρτωσης που υπάρχει σε ένα VW Golf Estate) και μόνο τέσσερις θέσεις, αυτό το τέρας μήκους πέντε μέτρων και πλάτους δύο μέτρων δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, δεν κάνει καμία αναφορά σε ικανότητες εκτός δρόμου και δεν πρόκειται να είναι φθηνό στη λειτουργία του. Είναι λοιπόν ένα SUV; Είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο; Είναι μια νέα μορφή supercar, που προσφέρει επιδόσεις κοντά στα επίπεδα της Enzo με χώρο για φίλους; Με τιμές που θα ξεκινούν από τα 390.000 ευρώ, αναμφισβήτητα δεν είναι καν αντίπαλος για μια Lamborghini Urus, Aston Martin DBX ή Bentley Bentayga. Όλα αυτά είναι περίπου στη μισή τιμή. Η Ferrari λέει ότι θα περιορίσει τις πωλήσεις της Purosangue στο 20% της συνολικής παραγωγής της, οπότε θα παραμείνει πιο σπάνια από όλα τα καθιερωμένα super-SUV και ήδη πωλείται πιο γρήγορα από εισιτήρια για συναυλία της Adele και των BTS.

www.topgeargreece.gr

Share.

Comments are closed.