Έπειτα από μία μακρά και επίπονη καμπάνια με teasers, η Audi αποκάλυψε επιτέλους το νέο Q5 στην έκθεση του Παρισιού. Η δεύτερη γενιά του Q5, βασίζεται στην MLB Evo πλατφόρμα του VW Group και ενώ είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος από το απερχόμενο μοντέλο, είναι έως και 90 κιλά ελαφρύτερο. Συγκεκριμένα, μιας που αναφέραμε το μέγεθος, το νέο Audi Q5 έχει μήκος 4.66 μέτρα, πλάτος 1.89 μέτρα και ύψος 1.66 μέτρα με το μεταξόνιο να έχει μήκος 2.82 μέτρα. Αυτή η αύξηση στις διαστάσεις, έχει “μεταφερθεί” και στο εσωτερικό, με την καμπίνα να είναι ελαφρώς πιο ευρύχωρη και την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ να είναι έως και 10 λίτρα μεγαλύτερη – από 550 έως 610 λίτρα ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων και έως 1.550 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.
Όσον αφορά στο design, δεν έχουμε να πούμε πάρα πολλά αφού ο σχεδιασμός του νέου Q5 κινείται σε “εξελικτικά” μονοπάτια και δανείζεται στοιχεία από τον μεγαλύτερο αδερφό του, το Q7. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και ο σχεδιασμός της καμπίνας, αν και εκεί βρίσκουμε και τον προαιρετικό, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12.3 ιντσών που αντικαθιστά με ένα επιπλέον κόστος τον αναλογικό.
Στην Ευρώπη, το νέο Audi Q5 θα είναι διαθέσιμο είτε με έναν δίλιτρο TFSI βενζινοκινητήρα που αποδίδει 252 άλογα, είτε με τον δίλιτρο, τετρακύλινδρο TDI –σε τρεις εκδόσεις, 150, 163 και 190 ίππων- είτε με τον εξακύλινδρο, τρίλιτρο TDI των 286 ίππων και 620 Nm ροπής. Ανάλογα με τον κινητήρα που θα επιλέξει ο πελάτης, το Q5 είναι διαθέσιμο είτε με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα 7-τάχυτο S tronic ενώ ο τρίλιτρο πετρελαιοκινητήρας προσφέρεται και με ένα 8-τάχυτο tiptronic. Η Quattro τετρακίνηση είναι standard σε κάθε έκδοση, εκτός της βασικής πετρελαιοκίνητης όπου ο πελάτης θα πρέπει να πληρώσει extra για να την επιλέξει. Επίσης, όπως ανακοινώθηκε σε κάποιο teaser, το νέο Q5 θα είναι διαθέσιμο και με την προαιρετική, ενεργή αερανάρτηση που θα λειτουργεί όπως και στο Q7, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 διαφορετικά modes ανάλογα με τις συνθήκες.