Το σχέδιο εμβολιασμού της Formula 1 και τα 4 αβέβαια Γκραν Πρι

0

O κορονοϊός άρχισε να φέρνει τα πάνω κάτω και στο εφετινό πρωτάθλημα της Formula 1, όπου ήδη βρίσκονται τέσσερις αγώνες στην κόψη του ξυραφιού, ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να έχουν εμβολιαστεί έγκαιρα πριν την εκκίνηση της σεζόν!Υπερβολική πρεμούρα φαίνεται ότι έδειξαν οι υπεύθυνοι της Formula 1 παρουσιάζοντας επίσημα ήδη από τις 17 Δεκεμβρίου το πρόγραμμα μαμούθ του 2021 με 23 αγώνες και εναρκτήριο Γκραν Πρι της Αυστραλίας στις 21 Μαρτίου στη Μελβούρνη. Ο κορονοϊός εξακολουθεί όμως και δείχνει τα δόντια του, σε πολλές χώρες μάλιστα εμφανίζει μεγάλη έξαρση και αυτό θα έχει σίγουρα συνέπειες και για τη Formula 1.

Βοήθησαν οι εξαιρέσεις

Oι υπεύθυνοι του αθλήματος επαίρονται ότι κατάφεραν και έφεραν πέρυσι σε πέρας ένα συμπιεσμένο πρόγραμμα 17 αγώνων μέσα σε ένα εξάμηνο χωρίς κάποια σοβαρά υγειονομικά παρατράγουδα. Ωστόσο αποφεύγουν να αναφέρουν, ότι η λεγόμενη «φούσκα» λειτούργησε μεν καλά, όμως όλα αυτά θα πήγαιναν στράφι αν δεν αποφάσιζαν να εξαιρέσουν κάποιες κυβερνήσεις τη Formula 1 από τα υγειονομικά τους πρωτόκολλα, όπως συνέβη για παράδειγμα στη Μεγάλη Βρετανία όπου εδρεύουν οι 7 από τις 10 ομάδες του αθλήματος.

To επίσημο πρόγραμμα της Formula 1 για το 2021.

Το εφετινό πρόγραμμα φιλοδοξεί να περάσει στην ιστορία ως εκείνο με τους περισσότερους αγώνες και ταυτόχρονα να εξασφαλίσει την επιβίωση των ομάδων που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα από τις χορηγίες και τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Το 2021 διαφέρει πάντως από το 2020, επειδή υπάρχουν πλέον εμβόλια κατά του κορονοϊού και η Formula 1 θέλει να αξιοποιήσει αυτό το νέο όπλο. Ετσι επεξεργάζεται ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα και κατ΄ εξαίρεση όλα τα μέλη των ομάδων, ώστε να παρακάμψουν τις οδηγίες εισόδου σε διάφορες χώρες, που προβλέπουν καραντίνα, κλπ.

Mε άδειες εξέδρες θα ξεκινήσει και το εφετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα γίνουν τα πρώτα Γκραν Πρι χωρίς θεατές και αυτό αναμένεται να αλλάξει κατά τη διάρκεια της σεζόν, όσο αυξάνεται ο αριθμός των εμβολιασμένων πολιτών και πλησιάζουν οι χώρες σε ποσοστά ανοσίας της αγέλης.

Προϋπόθεση τα εμβόλια.

Το πρόβλημα είναι πώς θα περάσει αυτή η εξαίρεση προς την κοινή γνώμη, καθώς η παραγωγή και η διάθεση των εμβολίων έχουν καθυστερήσει χαρακτηριστικά και η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στη Formula 1 δεν ανήκει στις ευπαθείς ομάδες υψηλού κινδύνου, άρα θα πρέπει να εμβολιαστεί κανονικά αργότερα. Βεβαίως ο αριθμός των συγκεκριμένων ατόμων αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό, ωστόσο αναμένεται να υπάρξει κατακραυγή από πολύ κόσμο σε περίπτωση μίας τέτοιας παράκαμψης των προτεραιοτήτων, όπως είχε συμβεί για παράδειγμα και στη χώρα μας με την περίπτωση εμβολιασμού διάφορων κρατικών αξιωματούχων.

O Λιούις Χάμιλτον υπήρξε το πιο επώνυμο κρούσμα κορονοϊού στην F1.

Με βάση τα τωρινά δεδομένα, κινδυνεύουν εφέτος ήδη με αναβολή -ή και με οριστική ακύρωση- τέσσερα Γκραν Πρι. Η Αυστραλία θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι αποκλείεται να γίνει στις 21 Μαρτίου, καθώς θα ζητήσει απόλυτη εφαρμογή των οδηγιών εισόδου στη χώρα από τις ομάδες της Formula 1. Eτσι θα ξεκινήσει η σεζόν στις 28 Μαρτίου στο Μπαχρέιν, όπου θα γίνουν πιθανότατα μία εβδομάδα νωρίτερα και οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1, που είναι προς το παρόν προγραμματισμένες για το τριήμερο 2 έως 4 Μαρτίου στη Βαρκελώνη.

Γιατί κινδυνεύει το Μονακό

Το Βιετνάμ αποτελούσε από την πρώτη στιγμή πρόβλημα, ενώ και οι Κινέζοι ζήτησαν επίσημα αναβολή του Γκραν Πρι στη Σαγκάη για το δεύτερο ήμισυ της αγωνιστικής σεζόν. Τα κενά τους στο πρόγραμμα αναμένεται να καλύψουν τον Απρίλιο δύο αγώνες στις πίστες της Ίμολα και του Πορτιμάο που είχαν μπει εμβόλιμα και στο περυσινό καλεντάρι της Formula 1.
Όμως και το Γκραν Πρι του Μονακό κινδυνεύει να μη γίνει για δεύτερη συνεχή χρονιά. Ο αγώνας στο Πριγκιπάτο προβλέπεται για τις 23 Μαΐου, όμως οι προετοιμασίες διαμόρφωσης της πίστας πρέπει να ξεκινήσουν δύο μήνες νωρίτερα και κανένας δεν παίρνει όρκο ότι θα είναι κάτι τέτοιο εφικτό μέχρι την άνοιξη.

Πολύ αβέβαιο θεωρείται και το εφετινό Γκραν Πρι του Μονακό.

Επίσης, οι διοργανωτές επιμένουν ότι το Γκραν Πρι Μονακό πρέπει να γίνει με θεατές για οικονομικούς λόγους, ενώ θεωρούν αδύνατη την πραγματοποίησή του «κεκλεισμένων των θυρών» όπως σε ένα ελεγχόμενο αυτοκινητοδρόμιο, καθώς η διαδρομή διασχίζει τη μαρίνα και τον αστικό ιστό του Μόντε Κάρλο. Σε αντίθεση μάλιστα με άλλα Γκραν Πρι, όπως π.χ. της Αυστραλίας ή της Κίνας, για τον αγώνα στο Μονακό δεν υπάρχει η δυνατότητα αναβολής λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών διαμόρφωσης της πίστας. Αρα είτε θα γίνει στην ώρα του είτε δεν πρόκειται να γίνει καθόλου.

Share.

Comments are closed.