ΦΕΡΝΤΙΝΑΝΤ ΠΟΡΣΕ: Ο άνθρωπος που άλλαξε την αυτοκίνηση…

0

“Ονειρεύτηκα να κατασκευάσω γρήγορα αυτοκίνητα. Όσο πιο γρήγορα τόσο πιο καλά. Από μικρό παιδί έκανα όνειρα για το αυτοκίνητο. Τα κατάφερα και είμαι υπερήφανος για αυτό. Τώρα μπορώ να φύγω από την ζωή ήσυχος..”

Ο Φερντιναντ Πόρσε γεννήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1875 στο Μαφερσντορφ της Τσεχίας. Ο πατέρας του Αντόν Πόρσε ήταν ιδιοκτήτης ενός εργαστηρίου υδραυλικών συστημάτων. Ο πατέρας σκόπευε να αφήσει την επιχείρηση του στον γιο του , ο οποίος πάντως είχε άλλα σχέδια. Σε ηλικία 14 ετών έκανε με απόλυτη επιτυχία πειράματα με τον ηλεκτρισμό. Ο πατέρας του προσπάθησε να τον σταματήσει αλλά μάταια. Ο μικρός είχε δημιουργήσει ένα εργοστάσιο στο πίσω μέρος του σπιτιού του και ακολουθούσε το ένστικτο του. Άρχισε να δουλεύει σε ένα εργοστάσιο ηλεκτρισμού στην Βιέννη με πάθος και αγάπη. Σε λίγα χρόνια από εργάτης έφτασε να γίνει διευθυντής του κέντρου ερευνών και δοκιμών. Στην αρχή της καριέρας του είχε επαναστατικές ιδέες με σχέδια στο χαρτί. Το 1897 κατάφερε να κατασκευάσει ένα μοτέρ ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο μετέδιδε την κίνηση απευθείας στις πλήμνες του αυτοκινήτου. Τον ίδιο χρόνο πήγε σε άλλη εταιρεία, στο νέο τμήμα ” Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου”.
Αυτό θα οδηγούσε στο πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ. Η Λόνερ -Πόρσε το 1900 ήταν ένα όχημα χωρίς σύστημα μετάδοσης το οποίο κινούσε το παραπάνω μοτέρ. Στην παγκόσμια έκθεση εμπορίου του Παρισιού το 1900 παρουσιάστηκε το όχημα αυτό. Από την πρώτη στιγμή συμμετείχε με το αυτοκίνητο αυτό στους αγώνες που διεξαγόταν εκείνη την εποχή. Το 19οο κέρδισε έναν αγώνα κοντά στην Βιέννη, κάτι που γιορτάστηκε δεόντως από όλους τους εργαζόμενους. Το 1902 ήταν οδηγός ενός αυτοκινήτου που σχεδίασε ο ίδιος και που ανήκε σε ένα δούκα της περιοχής. Το 1903 παντρεύτηκε την Τζοάνα Καές, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά.
Την Λουίζ και τον Φέρντιναντ Αντόν Ερσνστ Πόρσε. Η κόρη του παντρεύτηκε τον Βιενέζο δικηγόρο Αντον Πίχ, ο οποίος πέθανε και το 1952 η Λουίζ απέκτησε τον έλεγχο της Πόρσε. Αργότερα ο Φέρι Πόρσε απέκτησε την διεύθυνση και μετέτρεψε την Πόρσε στην σημερινή εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων. Το 1907 ο Πόρσε ανέλαβε τη ν διεύθυνση του αυστριακού παραρτήματος της Ντάιμλερ – Μπένζ. Το 1917 προήχθη σε γενικός διευθυντής της εταιρείας. Τότε κέρδισε και τον διάσημο αγώνα του πρίγκιπα Ερρίκου. Ήταν αγώνας αντοχής για αυτοκίνητα τουρισμού. Το 1922 ο Πόρσε παρουσίασε το Σάσα ένα μικρό 4κύλινδρο αυτοκίνητο που ήταν τόσο καλό που στην πρώτη του συμμετοχή κέρδισε και τις δύο κατηγορίες στο ράλι της Σικελίας. Οι Ιταλικές εφημερίδες αφιέρωσαν ύμνους για το αυτοκίνητο αυτό που άγγιζε ταχύτητες απίστευτες για την εποχή εκείνη. Η ιδιοφυΐα του Πόρσε αναγνωρίσθηκε από τα κεντρικά της Ντάιμλερ στην Στουτγάρδη και το 1923 του έγινε πρόταση να αναλάβει την τεχνική διεύθυνση και να γίνει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της φίρμας. Την δέχθηκε. Επέβλεπε την εξέλιξη των αυτοκίνητων Μερσεντές.
Οι δάφνες στους αγώνες ερχόταν συνεχώς. Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Στουτγάρδης τον τίμησε με τον επίτιμο τίτλο του δόκτορα αναγνωρίζοντας έτσι τα μεγάλα του επιτεύγματα. Το 1929 ο δόκτωρ Πόρσε άφησε την Ντάισλερ και πήγε τεχνικός διευθυντής στην Στάγερ Βέρκε στην Αυστρία. Δύο χρόνια αργότερα ο Πόρσε ίδρυσε το δικό του γραφείο βιομηχανικού σχεδιασμού. Ήταν 21 Απριλίου του 1931, όταν ουσιαστικά γεννήθηκε η Πόρσε με την σημερινή της μορφή. Στις 10 Αυγούστου του ίδιου έτους παρουσίασε την ανάρτηση με ράβδους στρέψης. Οι εφημερίδες της εποχής έγραψαν ότι η πατέντα αυτή θα άφηνε εποχή. Από τις πρώτες ημέρες ο Πόρσε ονειρευόταν να δημιουργήσει ένα μικρό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και ποιότητας αλλά ταυτόχρονα και καθημερινής χρήσης. Στις 22 Ιουνίου του 1934 ο Πόρσε υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία VDA για την δημιουργία μιας εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτου. Μόλις είχε γεννηθεί η Φόλκσβαγκεν και το 1938 τοποθετήθηκε ο θεμέλιος λίθος της εταιρείας.
Ο Πόρσε σχεδίασε τον σκαραβαίο το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ιστορίας . Την περίοδο που ακολούθησε ο Πόρσε ήταν ένας εκ των γενικών διευθυντών της Φόλκσβάγκεν αλλά μετά ήρθε ο Παγκόσμιος πόλεμος. Το 1940 του αποδόθηκε και επίσημα ο τίτλος του καθηγητή. Η Φόλκσβάγκεν κατασκεύασε αυτοκίνητα για τον πόλεμο ενώ η Πόρσε μετακόμισε και πήγε στην Στουτγάρδη. Ο Πόρσε συνελήφθη από τους Γάλλους το 1945 και πέρασε 22 μήνες σε διάφορες φυλακές. Η εταιρεία συνέχισε να κατασκευάζει γρήγορα αυτοκίνητα και να προκαλεί θαυμασμό. Ο γιος ακολούθησε τα βήματα του κατασκευάζοντας αυτοκίνητα. Ο ιδρυτής ουσιαστικά της μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανίας με τους φανατικούς φίλους πέθανε το 1952 σε ηλικία 77 ετών υστερα από εγκεφαλικό επεισόδιο. Το όνειρο του πάντως για την δημιουργία υπεραυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε. Όσα χρόνια και αν πέρασε η Πόρσε εξακολουθεί να κατασκευάσει γρήγορα αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας με φανατικούς φίλους σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Τα μοντέλα που παρουσίασε η συγκεκριμένη εταιρεία τα τελευταία χρόνια, άφησαν εποχή δημιουργώντας σχολή στην αυτοκίνηση. Πάντα στο πνεύμα του ιδρυτή της εταιρείας. Γρήγορα αυτοκίνητα και αξιόπιστα. Ο Φέρι Πόρσε, αφησε το ονομά του γραμμένο στην ιστορία της αυτοκίνησης με χρυσά γράμματα. Ηταν ενας απο αυτούς που βοήθησαν στην εξέλιξη της αυτοκίνησης και ενας απο αυτούς που βοήθησαν στα μέγιστα στην εξέλιξη του αυτοκινήτου αλλά και των αγώνων. Ανθρωποι σαν και αυτόν δεν πρόκειται να ξεχαστούν ποτέ..

Share.

Comments are closed.