Όσοι περίμεναν ότι η Mercedes θα άφηνε περιθώρια στις άλλες ομάδες το 201 μάλλον απογοητεύτηκαν. Η χρονιά που πέρασε ανήκε στα “ασημένια βέλη”. Είναι γεγονός πως η ψαλίδα ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες και τις μικρότερες άνοιξε, η Ferrari δεν ήταν το ίδιο ανταγωνιστική και η McLaren δεν κατάφερε να κάνει βήματα προόδου. Η red bull ηταν με ανεση δευτερη.
Φυσικά μέσα στην καθολική κυριαρχία της Mercedes, ξεχώρισε ο Νικο Ρόζμπεργκ, ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής. Γερμανός και αυτος οπως ο Σουμάχερ και ο Φέτελ.
Μια σεζόν όπου ο Hamilton πήρε μια νίκη που σύντομα θα ξεχάσει στον τελευταιο αγώνα της σεζόν, και ο Rosberg πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα που ασφαλώς θα του μείνει αξέχαστο.
Δε θα μπω στη λογική τoy πρωταθληματος. Ουτε και θα προβούμε σε διάφορες αναλύσεις. Δεν έχει σημασία. Ωστόσο κάποια πράγματα αξίζει να αναφερθούν.
Οπως το γεγονός πως ο νέος πρωταθλητής Nico Rosberg κατέκτησε δίκαια αυτόν τον τίτλο, έδειξε θέληση και ψυχραιμία όταν χρειάστηκε. O Hamilton προσπάθησε με οποιονδήποτε τρόπο να πάρει τον τίτλο, ωστόσο ο κινητήρας της Μαλαισίας και η ήττα στην Ιαπωνία, έκαναν εξαιρετικά δύσκολο το έργο του. Πάλεψε με 4 νίκες στο τέλος αλλά ήταν αργά. Red Bull και Force India ήταν οι μεγάλες εκπλήξεις! Σε χειρότερη κατάσταση η πάλαι ποτέ κραταιά Williams, που έπαιρνε βαθμούς αλλά ήταν λίγοι, βάθρο δε μόνο με τα κιάλια.
Στην McLaren έκαναν κάποια βήματα, αλλά χρειάζονται περισσότερα για να παλέψει για νίκες. Το βάθρο ειναι τόσο μακρυά για μια ομάδα με τέτοια ιστορία.
Ξεχωριστή η πρώτη σεζόν για την Haas. Όγδοη στους κατασκευαστές με 29 βαθμούς και μια γενικά πολύ καλή παρουσία, βαθμούς βέβαια πήρε σε λίγους αγώνες. Η επιστροφή της Renault ήταν μάλλον αρκετά δύσκολη. Ελάχιστοι βαθμοί.
Πλήγμα για τη Formula 1 η αποχώρηση δύο σπουδαίων οδηγών. Του Βρετανού Τζένσον Μπάτον και του Βραζιλιάνου Φελίπε Μάσα. Πρόκειται για δύο τζέντλεμαν του σπόρ, που κόσμησα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ολα αυτα τα χρόνια. Το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, με το οποίο θα επεσε η αυλαία» της εφετινής σεζόν, ηταν ο τελευταίος αγώνας και για τους δύο. Ο Τζέισον Μπάτον τέλος, εχει προοπτική επιστροφής το 2018, ισως με την Γουίλιαμς.
Τι θέλουμε να δούμε το 2017 λοιπόν; Συναρπαστικές μάχες που κόβουν την ανάσα, με προσπεράσματα ανά πάσα στιγμή; Πολλούς νικητές – οδηγούς και αυτοκίνητα; Νέα πρόσωπα στο βάθρο; Κάτι διαφορετικό από τον περσινό περίπατο που έκαναν τα ασημένια βέλη; Αυτό δεν θέλουμε όλοι;