Η Ρωσία έχει επενδύσει 11 δισ. δολάρια στη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου του 2018, αλλά αν δεν υπάρξει συμφωνία για τα δικαιώματα μετάδοσης, οι κάτοικοί της δεν θα μπορούν να δουν τους αγώνες. Μόλις 14 μήνες πριν από την έναρξη της διοργάνωσης, η FIFA εξακολουθεί να αναζητεί το τηλεοπτικό δίκτυο που θα μεταδώσει τους αγώνες στη χώρα. Τα κρατικά κανάλια αρνήθηκαν να καταβάλλουν το ποσό των 120 εκατ. δολαρίων που ζητάει η FIFA, τρεις φορές περισσότερα από όσα είχαν πληρώσει για τη μετάδοση του προηγούμενου Μουντιάλ. Αυτή η κόντρα αφήνει στον αέρα και τα δικαιώματα του Κυπέλλου Συνομοσπονδιών, που αρχίζει σε τρεις μήνες.
«Αν η FIFA περιμένει κάποιον από την κυβέρνηση να έρθει με μια βαλίτσα γεμάτη χρήματα και να τους πληρώσει, θα χρειαστεί να περιμένει πολύ ακόμη», επισημαίνει ο Πετρ Μακαρένκο, επικεφαλής της εταιρείας Telesport που έκανε έρευνα αγοράς για λογαριασμό της ρωσικής τηλεόρασης εν όψει των διαπραγματεύσεων με τη FIFA. «Δεν είναι ασυνήθιστο να ανεβαίνουν οι τιμές σε κάθε διοργάνωση, αλλά 200% πάει πολύ». Η διοργανώτρια αρχή έχει ήδη απορρίψει κοινή πρόταση των κρατικών καναλιών Channel 1, VGTRK και Match TV, που μετέδωσαν το περσινό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, όπως δήλωσε τον Φεβρουάριο στο πρακτορείο Tass ο παραγωγός του Channel 1 Αλεξάντερ Φάιφμαν. Από την πλευρά της, η FIFA δηλώνει ότι οι συζητήσεις συνεχίζονται.
Η συμφωνία με τα τηλεοπτικά δίκτυα κάθε χώρας συνήθως σφραγίζεται χρόνια πριν από την έναρξη κάθε διοργάνωσης. Η FIFA χρειάζεται ένα δίκτυο που μπορεί να προωθήσει τους αγώνες στη Ρωσία και να διαθέσει μέρος της υποδομής που χρειάζεται για τη μετάδοσή τους σε εκατομμύρια τηλεθεατών ανά τον κόσμο. Το συμβόλαιο με το βραζιλιάνικο δίκτυο Globo είχε υπογραφεί οκτώ ολόκληρα χρόνια πριν από το Μουντιάλ του 2014.
Αλλά και με τους σπόνσορες τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Από την ολοκλήρωση του Μουντιάλ της Βραζιλίας μέχρι σήμερα, η FIFA έχει αποσπάσει την υπογραφή μόλις ενός νέου σπόνσορα από το πάνω ράφι, του κινέζικου κολοσσού Wanda Group. Ενώ μόνο η Alfa Bank με έδρα τη Μόσχα έχει συμφωνήσει να δηλωθεί ως περιφερειακός υποστηριχτής, που είναι πλέον η φθηνότερη μορφή χορηγίας. Οι σπόνσορες για το Μουντιάλ του 2014 είχαν σχεδόν όλοι υπογράψει ένα χρόνο πριν από τη σέντρα, με τους περισσότερους να έχουν συμφωνήσει τρία χρόνια πριν.
http://www.insider.gr