FLYOVER: Απαντήσεις στα ερωτήματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς

0

Σε, περίπου, τέσσερα χρόνια από σήμερα αναμένεται να παραδοθεί το FlyOver, ο νέος υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλονίκης. Ως τότε, όμως;
Έως ότου αποκτήσουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο -χωρίς διόδια- που θα μας επιτρέπει να πάμε από τη Θέρμη στα δυτικά με καλύτερες ταχύτητες απ’ ό,τι τώρα, η κυβέρνηση θα επιδιώξει να μην επιβαρυνθεί η καθημερινότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, όπως χαρακτηριστικά είπε, από τη Θεσσαλονίκη, πριν λίγες ώρες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, που συμμετείχε σε ειδική εκδήλωση παρουσίασης του έργου.
Η κυβέρνηση σκοπεύει τα έργα να αρχίσουν σύντομα και να ολοκληρωθούν μέσα σε τέσσερα χρόνια. Γι αυτό και, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, στην ίδια εκδήλωση, το πρώτο εργοτάξιο στην περιφερειακή οδό αναμένεται να εγκατασταθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Ήταν, μάλιστα, αισιόδοξος ότι το έργο, προϋπολογισμού 378 εκατ. ευρώ, «δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να καθυστερήσει».
Για την κοπή δένδρων: Είπε ότι θα γίνουν ελάχιστες κοπές, από τις οποίες επηρεάζονται 82 στρέμματα, που αντιστοιχεί σε μόλις του 0,25% της συνολικής επιφάνειας του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου.
Για την περίπτωση διοδίων: Την απέκλεισε κατηγορηματικά.
Για την ταχύτητα των αυτοκινήτων στην περιφερειακή κατά την κατασκευή: Δεν θα υπερβαίνει τα 60 χλμ/ ώρα.
Για την ηχορύπανση: Θα τοποθετηθούν παντού ηχοπετάσματα.
Για την αέρια ρύπανση: Θα μειωθεί καθώς τα βαρέα οχήματα θα κινούνται σε δρόμο με μικρότερες κλίσεις και δεν θα επιβραδύνουν.
Για την κατάσταση στους δρόμους της πόλης κατά την κατασκευή: Παραδέχτηκε ότι « θα υπάρξει ταλαιπωρία ή καταρχάς αναστάτωση» και πως για να ελεγχθεί η κατάσταση θα αστυνομεύεται η παράνομη στάθμευση στις βασικές εγκάρσιες αρτηρίες που περνούν μέσα από πόλη.
Για τη διέλευση της οδού από τα Κωνσταντινουπολίτικα: Δε θα πλησιάζει στην περιοχή αφού «προσγειώνεται» πριν από τη σήραγγα, ενώ δεν επηρεάζονται παρακείμενες ιδιοκτησίες, ούτε θα διέρχεται κοντά από μπαλκόνια, όπως έχει ακουστεί.
Για την “στροφή” προς Χαλκιδική: Θα χρησιμοποιηθεί ο κόμβος 11Α (υπάρχων)
Σύμφωνα με την υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ήδη από τον περασμένο Ιούλιο προστέθηκαν στο μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ 122 νέα δρομολόγια (58 μετάβασης και 64 επιστροφής, με τρεις νέες γραμμές), ενώ σε συνεργασία με τις διοικήσεις του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ συζητιέται ο τρόπος να ενεργοποιηθούν άλλες δύο γραμμές, με 20 επιπλέον οχήματα, για την εγκάρσια κάλυψη περιοχών των δήμων Παύλου Μελά, Κορδελιού- Ευόσμου και Αμπελοκήπων-Μενεμένης, με πιθανή πρόβλεψη για περιοχές της Τούμπας.
Για το τι θα γίνει με τους οδηγούς του ΟΑΣΘ ακούσαμε τα ίδια: Εσωτερικές μετακινήσεις οδηγών του Οργανισμού, 150 νέες προσλήψεων οδηγών – ορισμένου χρόνου, ενίσχυσητου στόλου των αστικών με 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι το τέλος Απριλίου του 2024.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα:
Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι μήκους 13 χιλιομέτρων.
Θα περιλαμβάνει την κατασκευή 8 χιλιομέτρων υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα.
Θα ανεγερθούν εννέα ανισόπεδοι κόμβοι.
Θα δημιουργηθούν 10 νέες γέφυρες, και τρεις νέες σήραγγες.
Αν το fly over δεν γίνει τώρα, σε τρία χρόνια από σήμερα «θα παρακαλάμε για αυτό και θα έχουμε τις χειρότερες κυκλοφοριακές συνθήκες που μπορούμε να φανταστούμε», υποστήριξε, από την πλευρά του, ο Νίκος Ταχιάος. Πρόσθεσε ότι τα πρώτα τέσσερα χρόνια ο ανάδοχος (κοινοπραξία ΑΒΑΞ- Mytilineos), οφείλει να κατασκευάσει το έργο και τα υπόλοιπα 26 έτη θα πρέπει να το συντηρεί και να λειτουργεί την οδό.
Υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης, δεν μας το επιτρέπουν τράπεζες και σύμβαση» και πρόσθεσε πως έχει πολύ μεγάλη σημασία να συμπράξουν όλοι στην επιτυχία έργου, ώστε να μη ζημιωθεί το Δημόσιο.

Ως εμβληματικό και απαραίτητο έργο για τη Θεσσαλονίκη, που ανταποκρίνεται στις πραγματικές και αυξημένες ανάγκες του σήμερα και αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στην αντιμετώπιση συγκοινωνιακών προβλημάτων της πόλης, αφού θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά κατεύθυνση, ανά ώρα, χαρακτήρισε το flyover ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Στάθης Κωνσταντινίδης.
Ως το πρώτο μεγάλο οδικό έργο ΣΔΙΤ στη χώρα χαρακτήρισε το πρότζεκτ ο Παναγιώτης Γαρδελίνος, εκ μέρους της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, ενώ διαβεβαίωσε ότι η εμπειρία του σχήματος ΑΒΑΞ-Μytilineos διασφαλίζει την έγκαιρη υλοποίηση έργου, με σεβασμό στο οικοσύστημα που συγγενεύει με αυτό. «Δεσμευόμαστε ότι θα καταβάλλουμε όλες μας τις δυνάμεις για να επιτελέσουμε με αίσθημα ευθύνης το έργο» κατέληξε.
Ακολούθησε συζήτηση με τοποθετήσεις δημάρχων και εκπροσώπων φορέων, ενώ έξω από τον χώρο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας από συλλογικότητες που αντιδρούν στην πραγματοποίηση του έργου. Kρατώντας πανό με συνθήματα όπως «Fly στα κέρδη τους, over στις ζωές μας», οι συγκεντρωμένοι υποστήριξαν ότι το έργο δεν θα βελτιώσει την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων και θα επιβαρύνει το περιαστικό περιβάλλον._

Share.

Comments are closed.