Οι πέντε πλουσιότεροι άνθρωποι της βιομηχανίας αυτοκινήτου

0

Οι βιομηχανίες αυτοκινήτων στο σύνολό τους αποτελούν πολυεθνικές επιχειρήσεις, με χιλιάδες μετόχους. Ταυτόχρονα, διοικούνται από πρόσωπα που δεν έχουν καμία σχέση με την ιδιοκτησία τους. Υπάρχουν ωστόσο ακόμα κάποιες μάρκες που ελέγχονται από λίγα σχετικά άτομα, με αποτέλεσμα να έχουν και τους πλουσιότερους εκπροσώπους. Έτσι, παρότι δεν είναι ούτε καν μέσα στις δέκα πρώτες παγκοσμίως σε όγκους παραγωγής, αποδίδουν στους μεγαλομετόχους ή τους ιδιοκτήτες τους εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Συμβάλλοντας έτσι στο χτίσιμο προσωπικού πλούτου που μετράται σε δις. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τους –κατά βάση- μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας Κροίσους του αυτοκινήτου. Η κατάταξη είναι με βάση την προσωπική τους περιουσία.

5. Στέφαν Κουάντ– BMW – 13,3 δις ευρώ

Ο μικρός αδελφός της Σουζάνε Κλάτεν για την οποία θα διαβάσετε στη συνέχεια, ο Στέφαν Κουάντ 53 ετών, κατέχει μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στην BMW και συγκεκριμένα περίπου 10 δις ευρώ. Δεν πρόκειται για αδικία του μπαμπά Χέρμπερτ, καθώς κληρονόμησε τις μετοχές της μητέρας του, η οποία απεβίωσε το 2015. Η προσωπική του περιουσία ωστόσο υπολείπεται αυτής της αδελφής του, παρότι είναι μεγαλομέτοχος της εταιρείας ομοιοπαθητικής ιατρικής Biologische Heilmittel Heel, της κατασκευάστριας πιστωτικών καρτών Entrust Datacard και της εταιρείας μεταφορών  και αποθήκευσης Logwin.

4. Σουζάνε Κλάτεν – BMW – 16,1 δις ευρώ

Η 57χρονη Κλάτεν είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μέτοχος της BMW και ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στη Γερμανία. Το χαρτοφυλάκιο των μετοχών της φτάνει στα 8,5 δις ευρώ. Κληρονόμησε τον πλούτο της από τον πατέρα της, τον Γερμανό βιομήχανο Χέρμπερτ Κουάντ, που έκανε τη BMW έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων στον κόσμο. Η Κλάτεν ανέφερε πρόσφατα ότι η αντιμετώπιση της ευθύνης του κληρονομικού πλούτου είναι ένα τεράστιο βάρος. Κάποιος να βοηθήσει παρακαλούμε…

3. Παλόντζι Μίστρι – Tata – 17,6 δις ευρώ

Ο νεότερος  Μίστρι συνεχίζει την επιχειρηματική πορεία του συνονόματου πατέρα του, πλέον 90 ετών, ως μεγαλομέτοχος της ινδικής Tata Sons, της εταιρείας χαρτοφυλακίου που κατέχει πάνω από 100 θυγατρικές –και μεταξύ αυτών φυσικά την βιομηχανίας κατασκευής αυτοκινήτων Tata. Η προσωπική του περιουσία δεν προέρχεται φυσικά από την αυτοκινητοβιομηχανία, στην οποία το χαρτοφυλάκιό του ανέρχεται στα 300.000.000 ευρώ περίπου.

2. Έλον Μασκ – Tesla – 20 δις ευρώ

Πιθανότατα το πιο διάσημο πρόσωπο που γνώρισε ποτέ ο χώρος της κατασκευής και εμπορίας αυτοκινήτων. Ο νοτιοαφρικανικής καταγωγής επιχειρηματίας μοιράζει το χρόνο του μεταξύ της Tesla και της SpaceX, της εταιρείας που έχει στόχο τις εμπορικές πτήσεις στο διάστημα. Ο Μασκ ήταν πάντα μια αντιφατική προσωπικότητα, κερδίζοντας τεράστια αναγνώριση για την εμπνευσμένη ηγεσία του αλλά και σκληρή κριτική για την μη τήρηση των προθεσμιών στην παρουσίαση νέων μοντέλων Tesla. Η συμμετοχή του στην αμερικανική εταιρεία κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων την οποία και ίδρυσε, είναι περίπου 7,5 δις ευρώ.

1. Λάρι Έλισον – Tesla – 53 δις ευρώ

Παρόλο που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της αμερικανικής Tesla, ο 75χρονος Έλισον ξεπερνά σε οικονομική επιφάνεια και τον ιδρυτή της εταιρείας. Μπήκε πρόσφατα στη μετοχική σύνθεση με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ και προφανώς η Tesla δεν είναι η κύρια πηγή του πλούτου του. Είναι ο ιδρυτής και κύριος μέτοχος της εταιρείας βάσεων δεδομένων Oracle, ενώ έχει τεράστια ακίνητη περιουσία, συμπεριλαμβανομένου του νησιού Lanai της Χαβάης.

https://www.reader.gr/

Share.

Comments are closed.