VW Group: Επένδυση 44 δις ευρώ σε νέες μορφές κινητικότητας

0

Τα επόμενα πέντε χρόνια το VW Group θα αλλάξει εικόνα.
Στη χθεσινή συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου, αποφασίστηκε μια επένδυση 44 δις ευρώ που θα φέρει την εταιρεία πιο κοντά στις νέες μορφές κινητικότητας.
Συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια ο όμιλος θα έχει «ρίξει» στην αγορά πάνω από 30 ηλεκτρικά μοντέλα, με το μεγάλο βάρος πλέον της ανάπτυξης να πέφτει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας, κτλ.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως ήδη είχαμε γράψει, η παραγωγή του Passat θα μετακομίσει στην Τσεχία στο Kvasiny, όπου και θα κατασκευάζεται από το 2023 μαζί με τα Superb και Kodiaq.  Και αυτό για να απελευθερωθούν παραγωγικές μονάδες σε γερμανικό έδαφος. Την ίδια στιγμή θα φτιαχτεί ένα νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία ή την Τουρκία, όπου θα παράγονται τα Skoda Karoq και Seat Arona , αφού τα εργοστάσιά της στην Τσεχία δουλεύουν κοντά το ανώτατο όριό τους.
Πρόκειται για ένα γενικότερο σχέδιο αναδιάρθρωσης των εργοστασίων όπως ανέλυσε ο Oliver Blume, με βάση το οποίο θα υπάρχουν συνέργειες για μείωση του κόστους αλλά και επαναπροσδιορισμός στις γραμμές παραγωγής με ενσωμάτωση της παραγωγής πολλών μοντέλων σε μια.
Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί το τελικό ζητούμενο που είναι η εξεύρεση ζωτικού χώρου για να φτιαχτούν εργοστάσια που θα φτιάχνουν όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα του Group.

Ειδικά για τη VW τα δύο εργοστάσια στο Essen και το Ανόβερο θα ενεργοποιηθούν στη νέα τους μορφή από το 2022. Στο πρώτο θα κατασκευάζονται μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το σήμα της VW αλλά και των άλλων brands του Group. Την ίδια στιγμή στη μάχη θα μπουν και τα εργοστάσια στο Zwickau και στο Emden, με την εταιρεία να θέλει να δημιουργήσει ένα Gigafactory που όμοιό του δεν θα υπάρχει στην Ευρώπη.

Ο Bernd Osterloh, πρόεδρος του Συμβουλίου των εργαζομένων της VW, καθησύχασε τους εργαζόμενους τονίζοντας ότι οι αλλαγές αυτές δεν θα έχουν αντίκτυπο σε θέσεις εργασίας, αφού – όπως είπε – καταφέραμε να φέρουμε ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα εργοστάσια της Γερμανίας. Παράλληλα υπογράμμισε πως σαν Σωματείο έχουμε υπογράψει συμφωνία που δεσμεύει την εταιρεία πως δεν θα κάνει καμία απόλυση ως το 2028. Μπορεί να γίνουν κάποιες προσαρμογές ειδικοτήτων με βάση τα νέα δεδομένα, όμως δεν θα χαθεί ούτε μια θέση εργασίας.

Τέλος σε ό,τι έχει να κάνει με την θρυλούμενη συνεργασία με τη Ford, ο CEO της VW είχε πει ότι βασικά οι δύο εταιρείας είναι ανταγωνίστριες παρά την υφιστάμενη σχέση που έχουν στα επαγγελματικά οχήματα, όμως πάντα υπάρχει ανοικτό το ενδεχόμενο μια επέκτασης της συνεργασίας.

Share.

Comments are closed.