Τι χρειάζεται να κάνεις για να ζήσεις πιο πολλά χρόνια

0

Δεν είναι μυστικό, δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει. Όσο όμως διαβάζουμε μελέτες που υποστηρίζουν τη δύναμη της διατροφής, τόσο θα πειθόμαστε να τρώμε καλύτερα. Είναι πλέον δεδομένο πως η ποιότητα και οι διατροφικές μας επιλογές επηρεάζουν το πόσο καλά και πόσα χρόνια θα ζήσουμε. 

Είμαστε αυτό που τρώμε

Σε ένα βαθμό, το να γεράσουμε με υγεία εξαρτάται από το τι τρώμε. Σύμφωνα με το αμερικανικό κέντρο έρευνας και πρόληψης (Centers for Disease Control and Prevention – CDC), ένας στους τέσσερις θανάτους στο δυτικό κόσμο οφείλεται σε καρδιοπάθεια, τη βασική αιτία θανάτου στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στους βασικούς παράγοντες κινδύνου συγκαταλέγονται η παχυσαρκία, η υψηλή  χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση και η κακή διατροφή – με τα πρώτα τρία να συνδέονται συχνά με το τελευταίο.

Για περισσότερα από 50 χρόνια, οι ερευνητές που έχουν μελετήσει τη σχέση ανάμεσα στη διατροφή και την υγεία έχουν αναδείξει τα οφέλη της μεσογειακής δίαιτας, που δίνει έμφαση στα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά, το ελαιόλαδο και το ψάρι ενώ περιλαμβάνει μικρότερες ποσότητες κόκκινου κρέατος και γαλακτοκομικά.

«Η εικόνα που πρόβαλε από όλες τις μελέτες ήταν πως η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή συμβάλει στην υγεία και την ευημερία” επισήμανε ο διαιτολόγος του Χάρβαρντ Walter Willett. Οι ερευνητές θεωρούν επίσης ευεργετικές για την υγεία και το προσδόκιμο επιβίωσης τη χορτοφαγική και την ασιατική διατροφή. Ωστόσο η μεσογειακή θεωρείται ανώτερη, καθώς η ασιατική δίαιτα περιλαμβάνει αρκετό αλάτι και άμυλο, ενώ η χορτοφαγική έχει ελλείψεις σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

«Ωστόσο, δεν υπάρχει μία ιδανική δίαιτα για όλους” σχολιάζει ο Frank Hu, καθηγητής διατροφής και επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ. «Ο καθένας μας πρέπει να υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο διατροφής σύμφωνα με τις τροφές που υπάρχουν στον τόπο του, με τις πολιτισμικές του επιρροές και με τις προσωπικές του προτιμήσεις«.

Capital.gr.

Share.

Comments are closed.